Oudheidkamer en Musea

De Ridderkerkse oudheidkamer is gelegen aan de historische dorpsken, dat gevestigd is aan de kerksingel 26. De oudheidkamer is afkomstig van het jaar 1980. De voormalige school is begin jaren tachtig verbouwd en ingericht tot een oudheidkamer. Er word op de singelzolder van de oudheidkamer diverse lezingen, dia voorstellingen en informatiebijeenkomsten georganiseerd. Op 12 oktober 200 is het gehele gerenoveerde gebouw weer in gebruik genomen. Er hebben er in de prachtige nieuwe wisselexpositieruimte al tientallen voorstelligen gestaan. Sinds het jaar 2004 is de oudheidkamer ook toegankelijk voor minder valide mensen. De oudheidkamer beschikt namelijk van een lift, waardoor minder valide mensen ook de oudheidkamer kunnen bezoeken.Er is nog steeds een groep vrijwilligers bezig in de verschillende ruimtes onderhoudswerkzaamheden en ook om kleine verbouwingen te realiseren. De laatste krachtinspanning is de herinrichting van de vaste expositie. De werkzaamheden moeten op 29 oktober 2005 helemaal gereed zijn. In de oudheidkamer is er één kamer helemaal ingericht als een sfeervolle trouwzaal. Er kunnen aanvragen gedaan worden via de GSC in het gemeentehuis. De openingstijden kunt u vinden via de website van het oudheidkamer. Er bestaat ook een mogelijkheid om buiten de openingstijden een rondleiding te realiseren.

website van de oudheidkamer